h1

Spuitjes

september 5, 2007

Deze morgen kwam mijn vader bij mij. Als alles goed gaat vertrek ik van 26 oktober tot 11 november met hem naar Peru, voor zijn hobbie. Nu kwam hij vragen of ik al ingespoten was tegen hepatitis A en B, en hoelang het geleden was wanneer ik nog een tegen Tetanus had gekregen. Al deze vragen waren voor mij een van de grote mysteries, horen ouders zoiets niet bij te houden? Nuja voor hepatitis was ik zeker nog ni ingespoten, maar tetanus, ja ooit wel eens ja, maar hoelang geleden, geen idee… Ik weet wel dat ik ooit eens een spuit heb gekregen want het deed pijn aan de poep ma wanneer…

Nuja, mijn vader besloot dan maar om me vandaag die spuiten dan te geven, ik direct zenuwachtig, flashbacks van wenen en pijn, maar ik ben ouder nu dus het zal wel meevallen.
Mijn vader had nog een spuit liggen tegen hipatitis en riep mij in de consultatie. Ik vroeg waar ik die spuit ging krijgen, ging het weer in de poep zijn? Of misschien aan de ellenboog, waar ze bloed trekken, maar nee hij zei bovenaan de arm. Ik ging naar de stoel om me neer te zetten maar mijn vader pakte mij al vast om te prikken. Ik dacht “och help nee, strax val ik hier flauw” en zei da ik me wel ging zetten. Ik kreeg een welverdiende “doe ni onnozel” terug. Ma ik zette me toch neer, ik had geen idee wat te verwachten.
Nu als ik een spuit moet krijgen zal je mij niet zien kijken naar de naald, niet dat ik er schrik van heb, maar ik zie het liever niet. Het was wel allemaal vlug gedaan zo bleek, de va had in mij geprikt en ik had niet echt iets gevoeld, dus alles ok.
Mijn moeder waarschuwt me wel voor vanavond, “dan zul je het wel voelen”, zei ze met een glimlach, grrrrrrrrrr

Nu was het juist nog wachten op de spuit voor tetanus, ik moest erachter gaan naar de apotheker, maar de moeder had er nog een liggen voor haar, die ik dan mocht gebruiken. Mijn moeder had er een liggen omdat ze 2 weken haar teen heeft gebroken door een of andere kerel die op haar voeten heeft gestampt tijdens het dansen.
Dus ik tegen de pa in de keuken, “mama heeft nog een spuit”. De pa wou geen tijd meer verliezen, dus pakt die die spuit, pakt mijn arm en ploft de naald erin. Dit was wel even verschieten, ik voelde mij een dartbord, hoe iemand toch een spuit in iemand anders kan prikken zonder veel na te denken, het was best wel grappig.

Nuja

ben dus 2 spuiten tegen ziekten rijker, en voorlopig voel ik nog geen pijn. Hopelijk blijft het zo…

Ondertussen ben ik nog vollop bezig aan de projecten die ik moet doen voor mijn 2de zit, dus u hoort me weer vaker na de 18de september…

Geef een reactie

